Icon servicii funerare
Eliberarea certificatului de deces/nastere/casatorie in duplicat

Eliberarea certificatului de deces/nastere/casatorie in duplicat

Eliberarea certificatelor de stare civila (in duplicat - nastere, casatorie sau deces)

  • certificatul de nastere se elibereaza numai titularului sau persoanei ce dispune de procura notariala speciala;
  • in cazul minorilor ce nu au acte de identitate certificatul de nastere se elibereaza parintilor sau reprezentantului legal;
  • certificatul de casatorie se poate elibera fie unuia dintre soti sau la cerere ambilor;
  • certificatul de deces se elibereaza numai membrilor familiei sau, daca este cazul altor persoane precum beneficiarii unui testament, persoane cu contract de intretinere, sau alte cazuri de acest gen)

 

Actele necesare in vederea eliberararii certificatelor duplicat:

  • cerere tip;
  • actul de identitate (carte de identitate, buletin, adeverinta de identitate provizorie pentru cetatenii romani);
  • pasaportul - pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate;
  • procura speciala. Procura se poate intocmi la orice notar din tara, iar daca este facuta intr-o alta tara externa este necesar sa fie aplicata Apostila sau supralegaliza dupa caz.

 

Procura trebuie sa cuprinda:

  • nume, prenume si domiciliul mandatorului;
  • nume, prenume si domiciliul celui mandatat;
  • obiectul mandatului (precizarea unor date suplimentare cu privire la locul si data incheierii actului).

 

Eliberarea certificatului de deces - Certificatul de deces este un act de stare civila care se elibereaza de catre serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor pe baza actului de deces intocmit in registrul de stare civila corespunzator, la incetarea din viata a persoanei fizice. Certificatul de deces se elibereaza la cerere oricarui membru al familiei sau altei persoane indreptatite ce vor anexa la cerere acte doveditoare. Daca decesul a fost inregistrat si s-a eliberat deja un certificat de deces unui membru al familiei, va trebui sa va adresati serviciului de stare civila al primariei pentru eliberarea unui duplicat.

Inregistrarea decesului - Actul de deces se intocmeste la S.P.C.L.E.P. ( Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor) sau, dupa caz, la primaria unitatii administativ teritoriala in a carei raza s-a produs decesul ori s-a gasit cadavrul, in termen de 3 zile de la data decesului, in care se cuprind atat ziua in care s-a produs, cat si ziua in care se face declaratia.

Acte necesare la S.P.C.L.E.P./primarie pentru inregistrarea decesului si eliberarea certifcatului de deces

  • certificatul medical constatator al decesului;
  • certificatul de nastere si de casatorie, dupa caz;
  • actul de identitate al decedatului;
  • fotocopia actului de identitate al declarantului decesului
  • timbru fiscal;
  • aprobarea parchetului in cazul in care decesul se datoreaza unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente.

 

Inaintea declararii decesului va recomandam sa fotocopiati certificatul medical constatator al decesului, intrucat acest document reprezinta actul primar care sta la baza inregistrarii actului de deces si, drept urmare, nu se mai pot elibera ulterior, dupa inregistrare, copii xerox.

Daca declarantul nu poate prezenta certificatele de stare civila si/sau actul de identitate al persoanei decedate, acesta declara, in scris, motivul neprezentarii acestora, precum si datele de stare civila ale decedatului. De asemenea, este necesara aprobarea parchetului si in cazul inregistrarii decesului peste termenul prevazut de lege. In cazul cadavrului gasit, se va prezenta si dovada eliberata de catre parchet sau politie si procesul-verbal intocmit de medic. Dupa caz, alte acte necesare mai pot fi adresa emisa de parchet sau politie de identificare ulterioara a cadavrului si hotararea judecatoreasca declarativa a mortii (in cazul disparitiei). Odata cu eliberarea certificatului de deces ofiterul de stare civila elibereaza declarantului si o adeverinta de inhumare sau de incinerare, intr-un singur exemplar. Inhumarea sau incinerarea unui cetatean roman al carui deces s-a produs si s-a inregistrat in strainatate, se face pe baza adeverintei de inhumare sau incinerare eliberata de primaria in a carei raza teritoriala urmeaza sa se faca inhumarea sau incinerarea.

Lasa un comentariu

*
*
*

Ne poti contacta oricand, noi lucram NON STOP

Articole recente

De ce se pazeste mortul? Intre mit si adevar – raspunsul…
07.06.2022

De ce se pazeste mortul? Intre mit si adevar – raspunsul…

Priveghiul reprezinta un rit precrestin care s-a pastrat in multe zone ale tarii noastre si inca ii este oferita simbolistica primara: despartirea celor vii de persoana decedata, inainte de trecerea acesteia…

Citeste mai mult
Cel mai negru scenariu: cum ne pregatim in caz de…
12.05.2022

Cel mai negru scenariu: cum ne pregatim in caz de…

Cel mai probabil, lucrurile nu vor degenera pana acolo, insa intotdeauna este mai bine sa fim prevazatori decat reactivi.

Citeste mai mult