Icon servicii funerare
Care sunt noile reglementari in privinta acordarii ajutorului de deces in 2019?
15.02.2019 Servicii funerare Admin 0

In acest articol vom urmari care sunt schimbarile de ordin legislativ pe anul 2019, privind ajutorul de deces si legile ce tin de servicii funerare.

In acest articol vom urmari care sunt schimbarile de ordin legislativ pe anul 2019, privind ajutorul de deces si legile ce tin de servicii funerare. Acest ajutor se acorda persoanelor care pot face dovada cheltuielilor ce tin de inmormantarea unei persoane asigurate, a unui pensionar, sau a unuia din membrii familiei acestora.

Ajutorul de deces se acorda numai in cazul in care persoana trecuta in nefiinta se incadreaza la urmatoarele categorii:

    • Angajat (functionar public)

    • Pensionar

    • Somer

    • Militar

    • In cazul in care unul din membrii familiei este asigurat

Cu toate ca a crescut salariul minim brut, iar firmele de servicii funerare Bucuresti au fost anuntate ca s-au facut majorari de pana la 1000 de Lei, aceasta lege inca nu a intrat in vigoare. Astfel, pentru anul 2019, ajutorul de inmormantare vizeaza o majorare cu aproximativ 1000 de Lei fata de precedentul din 2018, fiind acordat tot de Casa Judeteana de Pensii (C.N.P.A.S) de pe raza judetului in care a avut domiciliul persoana decedata.

Proiectul legii bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019 adoptat de Guvern va avea nevoie de aprobarea Parlamentului si a presedintelui tarii, precum si de publicarea in Monitorul Oficial.

Cum se obtine ajutorul de deces?

Pentru a intra in posesia ajutorului de deces, va trebui sa va prezentati la firma de servicii funerare din Bucuresti cu talonul de pensie al persoanei decedate. Casa de pompe funebre va incepe indata toate procedurile necesare, pentru ca dumneavoastra sa puteti beneficia de suma de bani in cel mai scurt timp. Iata care sunt documentele necesare pentru ca firma de servicii funerare din Bucuresti sa poata demara acest proces de obtinere a ajutorului de deces:

    • actul de identitate al solicitantului;

    • cerere scrisa;

    • certificatul de deces;

    • actele de stare civila ale solicitantului din care sa rezulte relatia de rudenie cu decedatul sau, dupa caz, acte care atesta calitatea de mostenitor, tutore sau curator;

    • dovezi privind suportarea cheltuielilor cu inmormantarea (factura de la firma de servicii funerare Bucuresti sau de transport funerar international, factura de la preotul care a sustinut slujba de inmormantare).

In Bucuresti, dosarele se pot depune la Casa de Pensii ( CNPAS ). De aceea, va recomandam sa faceti apel cu incredere la o firma de servicii funerare Bucuresti, care se va ingriji ca dumneavoastra sa puteti dispune in cel mai scurt timp de acest ajutor substantial. 

Conform proiectului de buget, sumele care se vor acorda ca ajutor de deces vor fi precum urmeaza:

    • in cazul decesului asiguratului sau pensionarului, valoarea ajutorului va fi 5.163 ron

    • in cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, suma de bani va fi de 2.582 ron

In cazul decesului pensionarului sau al asiguratului, ajutorul de inmormantare(deces) se va achita doar unei singure persoane care poate fi, dupa caz:

    • sotul supravietuitor

    • copilul

    • parintele

    • tutorele

    • curatorul

    • oricare persoana care dovedeste cu acte ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces, daca nu exista alta solicitare din partea persoanelor mentionate mai sus.

Daca survine decesul unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, ajutorul de deces se achita asiguratului sau pensionarului al carui membru de familie a decedat.

Conform legii, sunt considerati membri ai familiei:

    • sotul/sotia

    • copiii proprii, copiii adoptati, copiii aflati in plasament familial sau cei incredintati spre crestere si educare familiei, in varsta de pana la 18 ani sau, daca isi continua studiile, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani, copiii indiferent de varsta, aflati in intretinere, daca au devenit inapti pentru munca din cauza starii de sanatate inainte de implinirea varstei de 18 ani, respectiv 26 de ani

    • parintii si bunicii oricaruia dintre soti.

Un alt aspect important de retinut este ca ajutorul de deces trebuie solicitat in maximum trei ani de la data decesului. De asemenea, ajutorul de deces trebuie achitat intr-un termen de maximum trei zile lucratoare de la solicitare.

In privinta suportarii ajutorului de deces. din 2018 nu ii mai revine angajatorului obligatia acordarii acestei sume. De anul trecut, angajatorul nu mai datoreaza contributia pentru pensii, de unde isi recupera suma data ca ajutor de deces.

Lasa un comentariu

*
*
*

Ne poti contacta oricand, noi lucram NON STOP

Articole recente

De ce se pazeste mortul? Intre mit si adevar – raspunsul pe care nu-l banuiati
07.06.2022

De ce se pazeste mortul? Intre mit si adevar – raspunsul pe care nu-l banuiati

Priveghiul reprezinta un rit precrestin care s-a pastrat in multe zone ale tarii noastre si inca ii este oferita simbolistica primara: despartirea celor vii de persoana decedata, inainte de trecerea acesteia…

Citeste mai mult
Cel mai negru scenariu: cum ne pregatim in caz de razboi?
12.05.2022

Cel mai negru scenariu: cum ne pregatim in caz de razboi?

Cel mai probabil, lucrurile nu vor degenera pana acolo, insa intotdeauna este mai bine sa fim prevazatori decat reactivi.

Citeste mai mult